Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s "Lyd" tralle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Du bør fikse sprekken i basselementet ditt så fort som mulig, det er enkelt og billig også. Bruk lim eller neglelakk for å tette og gjøre den hel igjen. Gjerne med noe papir over også dersom det er nødvendig.

    Er det plast i membranene så vær forsiktig med hva du bruker så det ikke spiser plasten, test med en bitteliten dråpe først. Også gjør du det selvfølgelig fra baksiden slik at det blir penest mulig.

    Grunnen til at du bør fikse dette er at den sannsynligvis vil bli større etter endel bruk og til slutt revner hele membranet og da er det straks mye verre og dyrere å fikse.

    A

    Comment


    • Det var ikke et dumt tips Lightyear. Jeg gidder ikke og gjøre noe nå, men om jeg ser det blir værre skal jeg ordne det.

      Jeg har byttet ut melomtonene baki Lancer´n til 6x9. Folk i baksetet klager over 0 diskant (ser den)
      Spørsmålet mitt nå er om Hertz HV 165L er god i et 2 veis system til dørene forran ?
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

      Comment


      • Jau jau. Her står det stille som bare pokker´n (Money is a bitch)

        Blir en good stund til jeg får starta med stereobygg i Corrado´en.
        Driver og skrur litt på denna motoren, men det skjer ikke noe ordentlig noe før til høsten/våren tenker jeg.
        (Målet er 200hk på hjula

        Jeg har gjort noe jalla-mekk på Lancern da..
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • Har nokk hørt værre en det ja.hehee
          Volvo 240 Turbo!
          Volvo Amazon Prosjekt...

          Comment


          • Blitt litt tøff den Lancer´n din,men personlig vil jeg ha omlakkert de skvettlappene til svart(eller fjernet de).... Men det er vel smak og behag.... Den ser jo rimelig Clean ut...

            Men Corrado´n.... Har ikke vurdert å bruke Turbo framfor G-lader... Hørt litt negativt at de ikke holder så veldig lenge.... Men det kommer vel an på åssen en behandler dette dah....

            Men Lancer´n likte jeg....


            Bol
            No Windows-crap,just Mac Power

            Comment


            • Originally posted by Bassoflove View Post
              Blitt litt tøff den Lancer´n din,men personlig vil jeg ha omlakkert de skvettlappene til svart(eller fjernet de).... Men det er vel smak og behag.... Den ser jo rimelig Clean ut...

              Men Corrado´n.... Har ikke vurdert å bruke Turbo framfor G-lader... Hørt litt negativt at de ikke holder så veldig lenge.... Men det kommer vel an på åssen en behandler dette dah....

              Men Lancer´n likte jeg....


              Bol
              Takk for det !

              Har fundert mye selv på og omlakkere skvettlappa.
              De skal ikke av, da jeg syns det er mye kulere med dem på ;D
              Tror jeg ender med og beholde de røde også.

              Den orginale kompressoren (Populært kalt g.lader) er det ikke noe feil med. Den tåler 120 000 med orginalt ladehjul og vettu kjøring. (D.v.s ikke aaalltid burne på 1. og 2 gir hver dag inn og ut)
              Ved mindre ladehjul må man overhale den fortere.

              Det dårlige ryktet G.laderen har på seg er fordi folk ikke vet når den skal overhales og hvordan den skal brukes.

              Og dessuten syns jeg en kompressor er MYE mer og foretrekke fremfor turbo.
              Ingen effekt forsinkning
              Drag fra lavt turtall

              Så kompressor blir det uansett !
              VW Corrado - Prosjekt bil
              Mitsubushi Lancer - Bruksbil
              It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
              I´m BANKRUPT - A G60 owner

              Comment


              • Det dårlige ryktet G laderen har er fordi at det er en litt dårlig konstruksjon blandet med dårlig smøring (for dårlig oljekvalitet og alt for lang tid mellom oljeskiftene) og som du sier mindre reimhjul på laderen. Massen i selve laderen blir for stor i forhold til turtall, hvis du ser på G40 laderen så har denne en mye mindre masse som skal flyttes i en eksentrisk bevegelse, og de holder selv om man "drever" de om. Du har et greit drag med G lader, men du vil bli overrasket over hvor liten forskjell det er fra bunnen av på noen av ombygnings settene du får til G60 og så er de litt lettere å justere på når du vil ha litt mere futt

                Comment


                • Originally posted by Nils View Post
                  Det dårlige ryktet G laderen har er fordi at det er en litt dårlig konstruksjon blandet med dårlig smøring (for dårlig oljekvalitet og alt for lang tid mellom oljeskiftene) og som du sier mindre reimhjul på laderen. Massen i selve laderen blir for stor i forhold til turtall, hvis du ser på G40 laderen så har denne en mye mindre masse som skal flyttes i en eksentrisk bevegelse, og de holder selv om man "drever" de om. Du har et greit drag med G lader, men du vil bli overrasket over hvor liten forskjell det er fra bunnen av på noen av ombygnings settene du får til G60 og så er de litt lettere å justere på når du vil ha litt mere futt
                  Hmmmm.
                  Jeg skjønner ikke helt. Dårlig konstruksjon ? :S På hvilket grunnlag/i hvem sammenheng ?
                  Dårlig smøring til laderen ? Neppe. Da har man isåfall fjerna boost-return røret og selv glømt og smøre etter..
                  G60 kompressoren fungerer flott den sammtidig som den tåler mye trimm.
                  trim-set til G60 kompressoren skal visstnok være gode de. (Med forbehold om hva som er i de aktuelle settene)
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

                  Comment


                  • Var ikke meningen å lage noe masse offtopic i tråden din Men etter noen år som VW Audi mekaniker så skaffer seg man erfaringer å slik, så det er på det grunnlaget jeg skriver det jeg skriver. Var kanskje litt lite utfyllende når det gjalt dårlig smøring, men det er det eieren av bilen som står for med lang kjøretid (km) mellom oljeskiftene og dårlig oljekvalitet Det er også en grunn til at de ikke bruker G-Lader lengre også Jeg personlig vil ikke annbefale noe dreving av G-laderen heller basert på hvordan den er konstruert.
                    Men nok ot En ting som er sikkert er at Corrado er en spenstig liten bil med potensialer

                    Comment


                    • Hehe, ja. Jeg skjønner !
                      Jeg har som mål og få mellom 190-200hk på HJULA. Det vil si ca 230hk i motoren. Kompressoren har intet problem med og takkle det
                      Og det er ikke dreving det går i, men porting og mindre ladehjul (På kompressor siden)
                      Når du sier at den er dårlig konstruert. Sammenlikner du med andre kompressorer/turbo konstruksjoner på samme årstall ?
                      Kompressoren til Corrado ble utviklet og støpt i 88 evnt før dette, så det er jo veldig lenge siden

                      Enig i det du sier. Corrado er en flott bil det. Synd så mange skal ødlegge dem med styling og turbo konvertering !
                      Last edited by Oekern; 26-07-2009, 22:38.
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

                      Comment


                      • Originally posted by Oekern View Post
                        Og det er ikke dreving det går i, men porting og mindre ladehjul (På kompressor siden)
                        Når du sier at den er dårlig konstruert. Sammenlikner du med andre kompressorer/turbo konstruksjoner på samme årstall ?
                        Kompressoren til Corrado ble utviklet og støpt i 88 evnt før dette, så det er jo veldig lenge siden
                        Mindre ladehjul gir annen utveksling og går vel som dreving i så fall?
                        Det er en grunn til at g-laderen har fått dårlig rykte og det er ikke fordi den er like holdbar som alt annet fra samme periode, heller omvendt.
                        Jonas Tautra
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                        Comment


                        • Såvidt jeg har skjønt, så ryker den G-laderen fort, og det er derfor folk bytter til snurre?
                          Mvh
                          Rolf Try Nygård

                          Comment


                          • G.laderen tåler 120 tusen km med org ladehjul og riktig bruk. Syns ikke det er så ille.
                            G.lader er like mye snurre det som en turbo. Oppgaven er og pushe luft..

                            Hvorfor så mange bytter til turbo/lysholm er vel fordi de er ute etter en god del mer HK enn det G60 kompressoren er god for.
                            VW Corrado - Prosjekt bil
                            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                            I´m BANKRUPT - A G60 owner

                            Comment


                            • Jeg sammenligner den med turboer og kompressorer fra samme årstall å frem til i dag. Det er delvis riktig at den er det samme som en snurre, men den er også så langt unna du kommer en turbo eller en annen type kompressor. eneste likheten er at alle trykker inn luft å der stopper det. Og det er her konstruksjonen kommer frem. En turbo går rundt, en kompressor går rund (skovler eller skru kompressor) en G-Lader går frem og tilbake i en eliptisk bevegelse. Hvis du åpner G-laderen vil du også se hvorfor den kalles G-lader. Den er formet nesten som en G inni.

                              Mitt tips til deg hvis du skal ha ca 140 i motoren er å sette på et turbo sett med en ikke så altfor stor turbo eller bytte ut G-laderen med en reimdrevet turbo. Er redd for at du vil oppleve et G-lader ras hvis du skal dreve den om. det er mitt tips.

                              Hvis du forresten ser den orange Corradoen som har en liten prosjekt tråd her så byttet vi til turbo sett på den å den går greit og settet passet veldig bra. nesten ingen ting som måtte gjøres om.

                              Comment


                              • Originally posted by Oekern View Post
                                G.laderen tåler 120 tusen km med org ladehjul og riktig bruk. Syns ikke det er så ille.
                                G.lader er like mye snurre det som en turbo. Oppgaven er og pushe luft..

                                Hvorfor så mange bytter til turbo/lysholm er vel fordi de er ute etter en god del mer HK enn det G60 kompressoren er god for.
                                Blir vel litt off topic, men men
                                Hva er riktig bruk? Ting er jo ikke holdbart om du må passe på og gjøre ting helt rett. Og ikke kunne gi på når man vil lover jo ikke bra. Som noen sa tidligere, en grunn til at g-lader ikke brukes lengre

                                En kompis tenkte som deg og påstå g-laderen ikke var så ille. Hørte ikke på en vw mekaniker som advarte han. For tiden mener han at g-lader er største mannskiten VAG konsernet noen gang har konstruert..
                                Jonas Tautra
                                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                                Comment

                                Working...
                                X